Hästsnack

Hade lite tid över såhär på kvällningen mellan tv serierna så tänkte att jag kunde skriva av mig lite gnäll o skit haha

Kollade nyss på ponnyakuten, man blir lite smått irriterad över saker - som alltid! Det är ju idag väldigt lätt att irritera sig på folks kommentarer o sådär.. Men jag älskar serien för Tobbe är ju en grym kille, väldigt trevlig :)
Han tar ju in så grymma tränare också!!
Va på hans gård och hälsade på med min klass när vi gick sista året Hästhållning, fick se när han tränade sin fina häst Nicke och även en av de snygga frieserhästarna.
Otroligt vilket samspel vissa har med sina hästar :) Det är då man själv önskar att man hade en egen häst och kunde få känna ett sånt samspel med sin häst också. Blir ju inte direkt att man lär känna en häst så pass bra när man inte är med den varje dag.

Ångrar faktist att jag skaffade egen då när jag gick Hästhållning i gymnasiet, för det första hade jag inte kommit särskilt långt i min ridning då och vi passade inte riktigt ihop.. Det jag skulle komma fram till är att jag ångrar det för att det va pga att jag blev tvungen att spendera varje dag i stallet(vilket jag alltid vill göra) som jag blev allergisk mot kvalster, hö och spån o allt vad det är.

Jag hade kanske kunnat skaffat en häst idag istället om jag inte blivit så fasligt allergisk och nu när jag kommit så pass långt i min ridning vill jag ju inget hellre än att träna en häst och komma ut på tävlingar.
Det närmsta tävlingar jag kommer är om jag är hästskötare till mina vänners hästar eller dom små klubbtävlingarna på ridskolan :/ Vill så mycket mer!!!
Jag har verkligen viljan att komma nån vart inom hästsporten, men jag kommer aldrig komma dit jag vill så länge jag inte är typ medryttare eller liknande så jag har en häst att tävla på..

Önskar jag kunde byta bort min allergi mot något annat problem.. Jag skulle göra vad som helst för att bli av med allergin så jag kan jobba med hästar varje dag!! Kunde jag skulle jag göra det dygnet runt, så pass mycket älskar jag att vara i stallet.. Vill aldrig där ifrån liksom, brinner verkligen för det.

Vilket rörigt inlägg det blev känner jag.. Jag är inte direkt känd för att skriva ett bra och sammanhängande inlägg, men ville bara få ur mig mina tankar lite.
Blir riktigt deprimerad av att tänka på detta, för jag skulle riskera väldigt mycket om jag skulle skaffa heltidsjobb med hästar.. Jag kan bli så allergisk så jag aldrig kan vara i ett stall längre. Och det vill jag inte för då skulle jag inte vilja leva längre! Hemskt skrivet men så jäkla sant.

Now you know my thoughts!

Avslutande slänger in en söt bild på en av de nya hästarna i stallet - Casper - Som jag fastnade direkt för när bästa ridläraren Thereza visade mig dom. Såfort jag såg hans ansikte kläckte jag ur mig "Guuud va sööööt!!!" Haha Och det är han verkligen, riktigt charmtroll :) Detta är en häst som jag känner på mig att jag kommer gilla ännu mer när han börjar gå med på lektion så man får prova rida honom!! Stor o fin 5årig Knabstrupper :)



Hade gött :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica

En blogg om mitt liv, hästarna, fotografering och mycket, mycket mer

RSS 2.0