Fullt upp..

Jag har haft fullt upp alla dagar sen jag sist skrev ett inlägg.. Jag blir allt sämre på att uppdatera!!

Hur som haver.. I onsdags fick jag det lite stressigt då jag slutade skolan vid 15.30 och skulle hinna med Lovan innan jag skulle på dressyrträning på Norf, men jag klarade det!!

Slog rekord i att mocka hos Lovan - 5 minuter, hade verkligen turbofart och samtidigt stog hon i boxen o käkade haha Tur hon är snäll häst inne i stallet <3
Så allt som allt tog det 15 minuter att mocka o göra maten som annars kan ta upp till 40 minuter, rätt stolt ;D haha
Hade redan planerat hur lång tid allt skulle ta så jag bestämde att jag skulle rida sammanlagt 45 minuter, då med fram och avskrittning på dom minutrarna. Försökte ta det lugnt även att jag kanske kände mig lite stressad, så inte Lovan skulle bli helt hispig i onödan.
Hon va finfin trots att vi inte gjorde så mycket, blev mest jogging.. Konsentrerade mig inte så mycket på samling, men hon va skitduktig när vi gjorde lite öppna, sluta och skänkelvikning :)

Efter det drog jag vidare till Norf och tränade lite på Isak igen, denna gång va han väldigt krånglig för han protesterade en hel del.. Men så sjukt fin han blev när han väl släppte loss och verkligen konsentrerade sig :')
Som våran bästa ridlärare - Thereza - sa så är det väldigt synd att det där sitter i huvudet på han, att han stannar och slutar lyssna på ytterskänkel o håller på.. För när han går sådär fint som han gjorde några härliga stunder under passet så skulle han lätt åka ut på dressyrtävlingar. Han är verkligen super fin den ponnyn!!
Synd att inte jag får tävla ponny, då det är  ponnysarna som det funkar bäst på för mig :/ Eiro, Isak, Bas o Faxen är mina stjärnor <3 Inte för jag har koll på om faxen är ponny eller liten storhäst, men han är ju inte mycket större än Eiro ;) Fina hästarna <3

Men nu måste jag dra mig om jag ska hinna hyra film o köpa presenter till mamma och min svägerska innan stan stänger!!

Vi tre fyller år dom här närmaste dagarna - idag, måndag(jag) och tisdag ;D

Namen hade gött hörni så hörs vi



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica

En blogg om mitt liv, hästarna, fotografering och mycket, mycket mer

RSS 2.0