2012-01-24

Igår va Lovan lika dum som sist i hagen.. Men jag gav inte upp på ett tag denna gång, försökte få henne att tröttna genom att gå efter henne långsamt o "valla" henne runt.. Men Lovan hade ju också en tanke att trötta ut mig så hon gick ju runt Gnista hela tiden som stog stilla o plockade med halm x)
Vi höll på så i 30 minuter, sen gav jag upp!
Men sen kom Melinda till undsättning för hon hade insläppet o då gick det minnsan bra att jag satte grimman på henne.. Undrar om det är så att hon inte vill in för hon vet att jag ska rida henne? För om nån annan kommer så går hon mer än gärna in x)

Hur som.. Det va en stor förbättring från sist på ridpasset, hon va så himmla fin <3 extra duktig i galoppen också där hon för en gångs skull bar sig själv så jag slapp ha huvudet hängandes i mina händer ;) (Rider på hack med kedja)
Sen va det ju hörnet som vanligt.. Men hon slängde sig bara två gånger idag, förbättring!! :D överlycklig typ haha
Hon är ju lite bäng sådär för när jag sitter ner i traven så bryr hon sig knappt om hörnet o kan rida förbi ställd åt RÄTT håll! Men såfort jag började rida lätt så va hörnet så läskigt så hon va tvungen att slänga sig.. Skumt!
Undrar vad hon tänker egentligen.. Hmm.. Det får jag nog undra för resten av mitt liv! Haha


Lovan o jag hösten 2010 i en härlig galopp på fältet :) Det va tider det!

I övrigt har denna dag varit lite sådär.. Är väldigt trött i huvudet av nån anledning och sen har det varit lite känslomässigt i skolan. Tyvärr uppstår tråkiga saker för vissa personer och när man får höra något sånt vet man inte riktigt hur man ska agera eller vad man ska säga :/ Livet är orättvist ibland, eller väldigt ofta..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica

En blogg om mitt liv, hästarna, fotografering och mycket, mycket mer

RSS 2.0