Art Of Living

Har du problem i din kropp som läkaren säger att det inte går att bota?
Eller har du kanske problem som går att bota, men du har svårt att hitta något som verkligen hjälper?
Har du kraften och viljan att ändra din livsstil för att bli av med dessa problem?
Då tycker jag du ska läsa mitt inlägg om hur jag fick hjälp, men jag fick kämpa som en tok för att hålla det.

Jag har några problem som är obotliga --> Atopisk hud(eksem), glutenintolerans och patella syndrom(brosk som växer under knäskålarna och trycker på korsbanden när jag böjer mig ner, detta resulterar i att jag kan ramla ihop när jag ska resa mig upp för att det gör så fruktansvärt ont)
Jag har också problem som går att bota(eller växer bort) men har inte riktigt hittat något som hjälper fullt ut --> t.ex. astma, pälsdjursallergi, pollenallergi, kvalster allergi m.m..

För ca 4 år sen trodde jag att jag aldrig skulle bli bra igen, för jag hade så mycket problem. Jag ville inte leva med allergi mot djur som jag älskar mest i hela världen, jag ville inte leva med glutenintolerans som jag fick veta vid 15 års ålder att jag haft sen födseln vilket har tagit skada på mina tarmar.

Jag trodde ett tag att jag kunde bli bra när vi fick höra om homeopatmedicin(naturmedicin) och det hjälpte under en kort period, men allergin kom ständigt tillbaka. Sen började släktingar till mig med Healing, vilket gav en otroligt häftig känsla i kroppen under behandlingen bara av att dom höll händerna 5 cm från min kropp.
Detta hjälpte inte mycket heller, då jag inte hade möjlighet att åka ut till Ö.Husby på behandlingar flera ggr i veckan.
Jag har också provat: Zonterapi, saltkammare och saltpipa(inhalator).

Jag gav upp hoppet.. Men det va till mamma fick höra av en väninna att en man i 50 årsåldern utför vietnamesisk läkekonst i Linköping och att han hade botat hennes dotter från astma och andra problem.
Så vi tänkte "Varför inte? Det kanske finns hopp ändå?".
När jag väl kom dit på mitt första besök tänkte jag "Vad i helskotta gör jag här?".. Det såg ut som ett litet krypin med stor hall där dom tränar Kung Fu.
Sen träffade jag den "stora" mannen - Tho Truong Duong (alias Suphu Tho - uttalas Sifo, vilket betyder Mästare). Suphu blev mästare i Kung Fu i Vietnam innan han flyttade hit till Sverige. Han pratar inte jätte bra svenska, så man kan ha lite svårt med förståelse, men han har hjälp av två svenska medarbetare.

Min första behandling hos Suphu 2009
Ska jag vara helt ärlig blev jag rädd när jag inte alls fattade vad behandlingen gick ut på..
1. Jag får berätta vilka problem jag har och på vilket sätt jag upplever problemen(vart i kroppen dom är osv.)
2. Jag fick ta av mig tröjan
3. Han värmer en cigarr(jag såg ut som ett frågetecken)
4. Han ställer sig bakom mig och för cigarren väldigt nära huden på min rygg och säger att jag ska säga "Varm" när det börjar göra lite ont av den superheta cigarren. Han märker såklart att jag är dönervös att han ska bränna mig så han säger nått i stil med "Ingen fara, jag håller längre ifrån än du tror". Det lugnade mig ungefär sådär 1% haha Jag menar, vem blir INTE rädd när någon är farligt nära med något som skulle göra fruktansvärt ont att nudda vid huden??
5. Han skriver upp en diet jag ska följa - Frukost: kokt potatis, fisk, broccoli, blomkol, morötter(m.m.) och ett glas vatten som jag endast fick dricka av 5 minuter efter att jag ätit klart.
Mellanmål under dagen: ett päron eller en pappaya max 2 per dag.
Lunch: kokt potatis, fisk, broccoli, blomkol, morötter(m.m.) och ett glas vatten som jag endast fick dricka av 5 minuter efter att jag ätit klart.
Kvällsmat: kokt potatis, fisk, broccoli, blomkol, morötter(m.m.) och ett glas vatten som jag endast fick dricka av 5 minuter efter att jag ätit klart.

För mig - som är van att äta macka o dricka juice till frukost, ogillar fisk och blomkol, älskar sötsaker och läsk och brukar gå och småäta hela dagarna - så va detta en ren mardröm. Jag va dessutom tvungen att följa just denna diet i 3 veckor innan jag fick börja äta något annat, som t.ex. kött.
Jag glömmer aldrig hur lycklig jag va när jag klarat av dom där tre veckorna, med dagarna i skolan då alla går o äter på nått gott ständigt. När jag äntligen fick börja äta kött va jag så lycklig att jag hade lust att gråta haha

Jag fick även gå på flera behandlingar varje vecka, han började till och med värma punkter i ansiktet med cigarren.. Vilket blev lite jobbigt då röken kom rätt in i näsan på mig för han värmde punkter under näsan och på hakan haha

Det värsta(eller inte) va att den dieten under dom tre veckorna gjorde att jag mådde så jäkla mycket bättre i kropp och själ. Jag hade nästan aldrig astma, reagerade inte särskilt starkt på djur, eksemen försvann och jag fick lite färg i ansiktet(brukar kallas för blekfisen i familjen).
Glutenintoleransen gör att tarmen inte kan ta upp den näring kroppen behöver, vilket gör en blek, trött och illamående. Allt detta försvann tack vare Suphu :) Jag är verkligen tacksam för all hjälp jag fått av honom!

Tyvärr så är det väldigt svårt att hålla det uppe och fullfölja dieten för att fortsätta må sådär bra, så jag gav upp efter 2,5 månad. Mitt sötsug övertog!
Men skulle jag ha ett jobb och inte spendera så mycket tid hemma att gå o bli sugen på saker, skulle jag absolut gå tillbaka till Suphu och börja om på nytt!!

Kurs i Inner Power
Jag och mamma gick på en helgkurs för Suphu 1 år senare i såkallad Inne Power. I denna kurs lär man sig att andas rätt vid rätt tillfälle. Man övar in olika rörelser och andningar till dessa.
Bara genom att ha gått denna kurs och inte följa någon diet har jag lärt mig att andas rätt och läka kroppen genom detta.
Även detta är svårt att fullfölja och orka/komma ihåg att göra dessa rörelser och andningsövningar varje dag, så jag gick återigen tillbaka till personen som är lite nere och äter allergimediciner. Men kraften och viljan är inte långt borta, jag börjar att få lite vett i huvudet och vilja göra något åt detta!

ÄR DU INTRESSERAD AV ATT FÅ DEN HÄR HJÄLPEN?
ÄR DU BEREDD ATT GE ALLT FÖR ATT BLI FRISK?
DÅ TYCKER JAG DU SKA GÅ IN PÅ SUPHUS HEMSIDA OCH LÄSA OM HANS BAKGRUND OCH VAD ART OF LIVING EGENTLIGEN INNEBÄR - HÄR -->
http://artofliving.nu/default.asp

Ungefär såhär ser Suphu Tho ut idag


Har du några frågor? Skriv då i en kommentar så svarar jag på din fråga i ett inlägg :)



Kommentarer
Birgitta Fors

Tänk om jag visste att du var intresserad av detta. Jag läser massor om mat som läker och hur viktigt detta är. Om andningen och mindfulness, för det var ju detta han lärde ut till dig. Det tar lite tid att vänja sig vid allt det nya, men du är så ung. Så låt det ta lite tid men jobba med det. Det kommer att rädda dig , det vet jag. Du märkte ju efter en kort tid hur det påverkade dig. Jag har böcker om du vill låna eller så kan jag berätta m du är inreserad. Du anar inte hur mycket maten vi äter idag gör så att vi får alla dessa sjukdomar. Så ät rätt om du vill bli bra och inte sämre. Kramar till dig. Jag jobbar ju i mot kroniska sjukdomar och vet vad jag pratar om. Men hade jag börjat tidigare hade jag säkert inte haft dem i dag

2012-01-22 @ 08:55:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica

En blogg om mitt liv, hästarna, fotografering och mycket, mycket mer

RSS 2.0