2012-01-20

Tjosan!
Haft massor att göra vid datorn flera dagar i rad, men bara för det har jag inte haft tid att sätta mig.. Så nu kommer berättelsen om hur det gick hos Lovan igår ;) Som jag sa i tidigare inlägg så händer det alltid nånting när man har Lovan som man kan berätta om.. Den här gången hände väl 100 saker x) ingenting gick rätt igår! haha Detaljerad berättelse så ni som inte orkar läsa allt, ni får vara ovetandes ;) Gillar att skriva av mig lite skit från tankarna så.. Det får ni leva med haha

1. VILL INTE IN - 14.30 tänkte jag ta in henne för att hon skulle få äta i lugn o ro innan jag skulle rida - Hon ville inte in.
Försöker igen vid 15.00 när jag ska ta in den andra hästen hon går med, men hon ville inte in då heller.
Jag hade insläppet så jag tog 3 andra hästar först, testade igen - vill fortfarande inte in. Vid dethär laget va jag så förbannad så sket i henne haha
Jag tog istället in alla andra hästar förutom Lovan, när jag sen försöker igen så har alla hästar kommit in i alla 3 stall på gården. DÅ minnsan gick det bra att komma in.. Men problemen slutar inte här!

2. TESTAR - Jag tar av grimman precis utanför boxdörren, då hon brukar gå in själv för det finns ju mat.. Men nae hon vänder om mot den öppna dörren ut till hagarna igen. I ren reflex röt jag till väldigt högt o då stannade hon precis innanför dörren så lät hon mig ta henne o leda in henne i boxen x) haha

3. LÄSKIGT - Skrittar fram i ridhuset, tittar lite som vanligt i hörnet med pallen, sen inget mer med det. Börjar trava, hörnet är liite läskigare nu så vi viker oss i sidan o tittar snett på det(Är väldigt pigg tjej som inte blivit riden på två dagar). Börjar galoppera, vänster varv går ok första gången vi rider förbi.. Andra gången då jäklar va det läskigt så då kastar vi oss inåt, vilket resulterar i att jag säger till henne på skarpen och då va det minst lika läskigt så då slänger vi oss utåt och in i väggen istället med hovarna..

Så därifrån tog vi det lugnt med skritt o trav istället o gick lite fint sådär..
Som jag skrev på facebook igår - Det är första gången jag kommit hem från stallet o varit på så jädrans dåligt humör. Nu är jag såklart över skiten, "put it behind and move on" så tar nya tag på måndag. Kanske att det kan komma upp nån video då ;)


Jag och Lovan hösten 2010 - Detta är Lovan när hon har en bra dag, underbar häst under dessa dagar :)


Hoppas jag inte tråkat ut er allt för mycket!! Om det skulle vara så - Sorry!

Hade gött



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica

En blogg om mitt liv, hästarna, fotografering och mycket, mycket mer

RSS 2.0