Det va han värd!

Jag vet att det är många som skriver om detta.. Men jag tänkte skriva av mig lite tankar om gårdagens facebook uppdateringar när Jerringpriset delades ut på Svenska Idrottsgalan till, just nu, rankad världsetta i Hästhoppning - Rolf-Göran Bengtsson.

Det är patetiskt att läsa alla kommentarer - "Ridning är ingen sport" "Hästen skulle hoppa högre utan ryttare" "Hästen borde fått priset"...

Många av dessa kommentarer kommer från folk som inte ens skulle våga stå bredvid en häst. Man ska inte yttra sig om en sport sådär när man inte känner till den och inte provat själv.
Många säger också att det inte är svårt att rida, när dom inte ens provat själva.. Jag kan slå vad om vad som helst att inte en jävel som skulle prova att rida skulle säga att det är enkelt.
Inte en människa, som aldrig suttit på en häst förut, skulle klara av att hoppa 1,60 meters höjd. Inte ens många som ridit kanske 15 år klarar av det.
Visst det krävs en riktigt bra häst, men det krävs också en riktigt bra ryttare som kan ta fram dessa hästar och träna upp dom till den nivån.

Den som vinner Jerringpriset är en riktigt bra idrottare som haft stor framgång, så gilla läget. Rolf-Göran Bengtsson är så sjukt duktig på det han gör, han va verkligen värd det här!
Så ett STORT grattis till Roffe, det betyder så mycket för ridsporten


Har läst en så otroligt bra skriven text om detta som jag tycker ni ska läsa!
http://tesskliintestam.blogg.se/

Hade gött


Kommentarer
Therese Klintestam

tack så mycket :)

2012-01-20 @ 23:04:42
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica

En blogg om mitt liv, hästarna, fotografering och mycket, mycket mer

RSS 2.0